DOA PERANSANG UNTUK MENAMBAH SELERA MAKAN ANAK-ANAK

DOA PERANSANG UNTUK MENAMBAH SELERA MAKAN ANAK-ANAK

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Cara-caranya:

Baca p@da air kosong sebany@k 11 kali. Beri minum selep@s itu kepada ibu atau ayah yang sakit itu jika tiada selera nak mak@n. Begitu juga kepada ibu yang anaknya kur@ng selera nak mak@n selepas demam. Sebelum memb@ca doa ini, mulakan dengan shalaw@t nabi sebanyak 10 kali, Al-fatihah sekali dan doa per@nsang selera sebanyak 11 kali.

DOA PERANSANG UNTUK MENAMBAH SELERA MAKAN ANAK-ANAK

Maksudnya:

Kamilah penolong-penolong kamu dalam kehidupan dunia dan pada hari akhirat dan kamu akan beroleh pada hari akhirat apa yang diingini oleh nafsu kamu, serta kamu akan beroleh pada hari itu apa yang kamu cita-citakan mendapatnya. 32. (Pemberian-pemberian yang serba mewah itu) sebagai sambutan penghormatan dari Allah Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani! (Surah Fushshilat: Ayat 31 dan 32)

Demikian sahaja yang boleh saya kongsikan, sebelum itu saya mohon maaf kepada pembaca sekiranya apa yang saya sampai ini ada sedikit kesalahan atau sebagainya, Saya ini hanya manusia biasa yang tidak luput dari kesalahan”.

Semoga artikal ini memberi manfaat untuk anda semua.. Wasallam.
Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment