DOA MEMOHON UNTUK KESEMBUHAN MATA YANG RABUN


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Diriw@yatkan dari kitab Tirmizi dan Ibn Majah darip@da Usman bin Haniff R.A bahawa seorang laki-laki yang penglih@tannya sudah lagi tidak ter@ng dan (hampir buta) telah d@tang kehadapan Nabi SAW dan berk@ta:

"Doakan aku kepada Allah agar Allah memberikan kesembuhan kepada mata aku ini"

Berk@ta Nabi SAW:

"Jika engkau mahu, aku akan doakan dan jika engkau mahu bersabar, itu lebih baik lagi"

Or@ng itu lalu berk@ta:

"Doakanlah aku"

Maka N@bi SAW menyuruh dia untuk meng@mbil air wuduk dengan sebaik-baik wuduk dan berdoa deng@n doa ini.


"ALLAHUMMA INNII AS-ALUKA WA ATAWAJJAHA ILAIKA BINABIYYIKA MUHAMMADIN NABIYYIIN RAHMATI SALLALAAHU 'ALAIHI WASSALLAM. YA MUHAMMADU, INNI TAWAJJAHTU BIKA ILAA RABBI FII HAA JAATII HADZIHII LIITUQDIYA LII, ALLAHUMMA SYAFFI'HU FIYYA.

Maksudnya:

"Ya Allah, aku bermohon dan menghadap kepada-Mu bersama Nabi-Mu, Muhammad, nabi yang terbanyak mendapat rahmat daripada engkau. Ya Nabi Muhammad, sesungguhnya aku menghadap bersamamu kepada Tuhan ku kerana kepentingan ku ini, harapan semuga dikabulkanNya untuk ku, Ya Allah sembuhkanlah aku"

Demikian sahaja yang boleh saya kongsikan, sebelum itu saya mohon maaf kepada pembaca sekiranya apa yang saya sampai ini ada sedikit kesalahan atau sebagainya, Saya ini hanya manusia biasa yang tidak luput dari kesalahan”.

Semoga artikal ini memberi manfaat untuk anda semua. Wallahu a'lam
Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment