"Tidak perlu jadi ibu bapa yang kaya harta, tetapi jadilah ibu bapa yang kaya dengan masa". -Pesan seorang insan yang pernah bergelar ayah



#K@sihan sy tengok budak ini, m@sih berbaju sekolah ag@ma tertidur di t@ngga masjid menunggu ibu bap@nya dtng menjemputnya.


#Masa sy sn@p picture ini, azan isyak baru berkumandang. Dia sekolah di sekolah agama di sebelah masjid ini. Bayangkan, sudah hampir jam 9 mlm masih berpak@ian sekolah & belum pul@ng. sy yg dew@sa ini pun rasa letih di waktu2 seperti ini. Inik@n pula budak kecil?


#Alh@mdulillah, habis saja az@n, ibunya dtg menjemput. Lega perasaan sy. Dalam hati, sy berharap bukan selalu ibunya dtg lewat. Mungkin b@ru sekali dua sahaja agaknya atau mungkin ini kali pert@ma & ia t@kkan berulang lagi. Lagipun ptg tadi hujan sang@t lebat, mungkin ibunya terper@ngkap dlm kesesakan jalan raya.


#Walaupun m@sjid rmai orang, sy jadi susah hati klau tengok bud@k2 kena tunggu ibu bapa dieorng lama2 mcm ini sebab minda & emosi mereka pada masa ini seharusnya menerim@ kasih sayang yg cukup d@ri ibu bapa. Mereka tidak sep@tutnya menjadi k@nak2 terbiar.


#sy bersyukur sbb d@pat berada di sisi anak2 ketika mereka memerlukan. Mungkin sy tidak dapat berikan kemewahan tetapi sy dapat berik@n masa yg sang@t byk utk mereka. Ker@na di peringkat ini, kasih sayang & perh@tian yg secukupnya utk an@k2 adalah sngat penting.


#S@mpai sekara@ng sy masih teringat kata-kata seorang rakan,


#"Aku menyes@l tak dapat tengok anak membes@r depan mata kerana terlalu sibuk bekerja. Sekarang mereka sud@h dewasa & mereka tidak rapat dengan aku.." 


#"Tidak perlu jadi ibu b@pa yang kaya harta, tetapi j@dilah ibu bapa yang kaya dengan masa".


Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment