4 Petua Mudah Menengangkan Kulit Untuk Kelihatan Remaja Seperti Sari Yanti


Assalamualaikum uolsss,  Ok.. kali ni KKR nak share petua yang mudah utk untuk menengangkan kulit kita supaya sentiasa kelihatan cantik semula jadi macam Sari Yanti .. Buat pengatahuan uolss, 4 petua mudah ini dari makcik KKR. Jom sama2 kita cuba petua mudah ini..

##Petua Pertama

  • Kis@r kulit sebiji pisang m@sak hingga halus dan gaul bers@ma sebiji putih telur hingga sebati. Lumurkan ke seluruh muka seperti m@sker. Biarkan hingga kering dan bilas deng@n air bersih. Amalk@n 3 kali seminggu. 


##Petua Kedua

  • Pukul putih telur hingga kemb@ng dan dibancuh deng@n sedikit tepung sagu. Lumurkan ke seluruh muka seperti masker sebelum tidur dan biarkan semalaman.
  • Bilas muka deng@n air bersih dan lumur timun yg telah diparut (seelok-eloknya disejukkan sebentar dlm peti sejuk). Biarkan sel@ma sejam dan bilas dgn air bersih. Am@lkan seminggu sekali.


##Petua Ketiga

  • Kisar beber@pa kuntum bunga melur dan bunga cemp@ka. Bancuh bunga yg telah dikisar dengan bedak sejuk bers@ma sedikit air. Lumur ke seluruh muka setiap m@lam sebelum tidur. Keesok@n hari cuci muka dgn air suam & bilas dengan air sejuk. Lap muka dengan tuala bersih. 


##Petua Kempat

  • Tumbuk halus sedikit ber@s pulut bers@ma sedikit kulit k@yu manis dan seketul kunyit hidup. Lumur ke seluruh muka dan leher sebelum tidur. Keesok@n hari cuci muka dgn air suam dan bilas dgn air sejuk. Lap muka dgn tuala bersih. Am@lkan dua kali seminggu.


Mudahkan..?? Uolsss boleh cuba mana2 petua, Insya Allah uolsss akan nampak hasilnya nanti..

Selamat mencuba.. Jangan lupa share pada kwn2.. :-)
Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment