CARA-CARA DAN DOA YANG TERBAIK UNTUK MERAWATAN SAKIT LEHER, PINGGANG, SENDI DAN KENSER

Gambar hiasan

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Lakuk@n selepas solat, Baca surah berikut :

-Al-Fatihah 1kali.

-Ayatul Kursi 1kali.

-Surah Al Mukminun 1kali.

-Surah Al Israa' 1kali.

Baca p@da minyak zaitun. Kemudi@n sapu & gosok pada bahagian yg sakit. Sapu pada sendi2 pada yang ada Athritis. Sekir@nya ingin minum minyak zaitun itu pun boleh jug@ kerana ia adalah sebaik ubat yg mujarab utk kesihatan.

Diriwayatkan oleh Ibnu Umar r.a., Rasulullah SAW bersabda:

"Minumlah minyak zaitun dan berminyak dengannya kerana sesungguhnya ia adalah dari pohon yang diberkati." (HR Al-Baihaqi & Ibnu Majah). 

Di dLm riwayat lain menjelaskan bahawa Rasulullah SAW bersabda:

"Barangsiap menggosok (badannya) dengan minyak zaitun, syaitan tidak akan mendekatinya."


DOA YANG PERTAMA :


#Maksudnya:

11.Yang akan mewarisi Syurga Firdaus; mereka kekal di dalamnya. 12.Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari pati (yang berasal) dari tanah. 13.Kemudian Kami jadikan "pati" itu (setitis) air benih pada penetapan yang kukuh. 14. Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku lalu Kami ciptakan darah beku itu menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian Kami balut tulang-tulang itu dengan daging. Setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk ia menjadi makhluk yang lain sifat keadaannya. Maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta.(Surah Al-mukminun: Ayat 11, 12,13, 14).

DOA YANG KEDUA :


#Maksudnya:

"Dan sesungguhnya Kami telah memuliakan anak-anak Adam dan Kami telah beri mereka menggunakan berbagai-bagai kenderaan di darat dan di laut dan Kami telah memberikan rezeki kepada mereka dari benda-benda yang baik-baik serta Kami telah lebihkan mereka dengan selebih-lebihnya atas banyak makhluk-makhluk yang telah Kami ciptakan." (Surah Al-Israa: Ayat 70).

Demikian sahaja yang boleh saya kongsikan, sebelum itu saya mohon maaf kepada pembaca sekiranya apa yang saya sampai ini ada sedikit kesalahan atau sebagainya, Saya ini hanya manusia biasa yang tidak luput dari kesalahan”.

Semoga artikal ini memberi manfaat untuk anda semua. Wallahu a'lam

Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment