Hukum Melihat Sukan Yang Dilakukan Oleh Wanita Yang Mendedahkan Aurat [ Baca Dan Sebarkan Untuk Pengatahuan Bersama..!! ]


Hukum Melihat Sukan Yang Dilakukan Oleh Wanita Yang Mendedahkan Aurat [ Baca Dan Sebarkan Untuk Pengatahuan Bersama..!! ]

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
.
.
Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.
.
.
Sekiranya hendak menjaga hati & jiwa supaya tidak terlibat dengan mengekori aurat wanita lihatlah sukan yang dilakukan oleh kaum lelaki yang tidak mendatangkan syahwat . Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Rasulullah saw. telah bersabda yang artinya, “Kedua mata itu boleh melakukan zina, kedua tangan itu (boleh) melakukan zina, kedua kaki itu (boleh) melakukan zina. Dan kesemuanya itu akan dibenarkan atau diingkari oleh alat kelamin.” (Hadis sahih diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Imam Muslim dari Ibn Abbas dan Abu Hurairah).
.
.
Nabi SAW bersabda maksudnya : “Tercatat atas anak Adam nasibnya dari perzinaan dan dia pasti mengalaminya. Kedua mata zinanya melihat, kedua teling zinanya mendengar, lidah zinanya bicara, tangan zinanya memaksa (memegang dengan keras), kaki zinanya melangkah (berjalan) dan hati yang berhazrat dan berharap. Semua itu dibenarkan (direalisasi) oleh kelamin atau digagalkannya.” (Hadis Riwayat Bukhari).
.
.
Demikian sahaja yang boleh saya sampaikan, sebelum itu saya mohon maaf kepada pembaca sekiranya apa yang saya sampai ini ada sedikit kesalahan atau sebagainya, Saya ini hanya manusia biasa yang tidak luput dari kesalahan”.
.
.
Semoga artikal ini memberi manfaat untuk anda semua. Wallahu a'lam
Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment