YANG BERHASRAT UNTUK BERMIMPI BERTEMU RASULULLAH SAW, AMALKAN DOA INI..!! INSYA ALLAH DENGAN IZIN ALLAH KITA AKAN BERTEMU BANGINDA SAW



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Hasrat untuk berjumpa Rasulullah SAW dLm mimpi sebenarnya sungguh murni. Tidak wajar kita sebagai pengikut Baginda SAW yg tidak mempunyai angan2 atau hasrat untuk berjumpa dgn nabi dlm mimpi ketika tidur.

Jom amalkan doa ini, Insya Allah dengan izin Allah kita dipertemukan dengan manusia yang teragung di muka bumi ini, iaitu Rasulullah SAW.




Terjemahan:

Ya Allah, perlihatkan kepadaku wajah nabiMu dan KekasihMu Muhammad SAW dalam mimpiku.

5 Faedah surah di dalam Al-Qur’an untuk tujuan berjumpa [mimpi] kepada Rasulullah SAW.

##1. Surah Al-Kautsar. Barangsiapa membacanya dimalam hari 1.000 kali, maka dia akan bermimpi melihat Nabi SAW. (Mujarab Shahih)

##2. Surah Al-Muzammil. Barangsiapa ingin melihat Nabi SAW maka bacalah surah itu sebanyak 41 kali. Maka dia pasti akan melihat beliau SAW. (Mujarab shohih)

##3. Surah Al-Qadr. Dibaca pada malam jum’at 1.000 kali maka dia tidak akan mati sebelum melihat Nabi SAW. (Mujarab)

##4. Surah Al- Quraish. Dibaca malam jum’at 1.000 kali, kemudian tidur dalam keadaan suci maka dia akan melihat Nabi SAW didalam tidurnya dan tercapai maksud serta tujuannya. (Mujarab)

##5. Surah Al-Ikhlas. Riwayat Ibnu Abbas: Dibaca malam hari 1.000 kali, maka dia akan melihat Nabi SAW didalam tidurnya. (Mujarab)

P/S : Perbanyakkan selawat keatas Nabi Muhammad SAW setiap kali selepas solat.

Demikian sahaja yang boleh saya kongsikan, sebelum itu saya mohon maaf kepada pembaca sekiranya apa yang saya sampai ini ada sedikit kesalahan atau sebagainya, Saya ini hanya manusia biasa yang tidak luput dari kesalahan”.

Semoga artikal ini memberi manfaat untuk anda semua. Wallahu a'lam

Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment