Benarkah Roh Yang Sudah Meninggal Dunia Akan Bebas Di Muka Bumi Untuk Kemana Sahaja Seperti Balik Ke Rumah Melihat Anak-Anak Dan Keluarga Sepanjang Bulan Ramadan. Ini Penjelasan Dari Ustaz.



[=] Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


[=] Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.


[=] Perlu di jelas bahawa @pabila seorng manusia tlh meninggal dunia, maka rohnya tlh berada di alam barzakh. Roh ini tidak boleh balik ke dunia lagi samaada bulan Ramadan mahupun bulan2 yg lain. Barzakh maksudnya "dinding" . Roh manusia di al@m barzakh jika dia org beriman akan tinggal di alam barzakh sebagai taman@ syurga .


[=] Seorang mukmin yg diredai Allah, ketika ber@da di alam barzakh seperti duduk di taman@ syurga, disoal siasat oleh Munkar dan Nakir dgn mudah, diberi kerehatan sement@ra menanti h@ri kiamat. Bila berl@ku hari kiamat dia termasuk golong@n yang dirahmati Allah S.W.T mend@pat perlindungan Arasy, diberi minum air darip@da kolam (khaudh) Rasulullah S.A.W. tidak dahaga sampai bila2 dan meniti siratul mustakim pantas seperti kilat. Alangkan bah@gianya para mukmin seperti ini, amal@n yang dilakukan ketika di dunia hingga dia mendapat status 'VVIP' disisi Allah S.W.T adalah amal soleh yg berterusan & ikhlas semata2 kerana Allah SWT.


[=] Orang kafir tempt tinggalnya di alam barzaakh setipa pagi & petang akan diperlihatkan tempt duduknya di ner2ka dan kedudukannya ad@lah seperti tingg@l satu lub2ng daripada api ner@ka.


[=] Demikian sahaja yang boleh saya sampaikan, sebelum itu saya mohon maaf kepada pembaca sekiranya apa yang saya sampai ini ada sedikit kesalahan atau sebagainya, Saya ini hanya manusia biasa yang tidak luput dari kesalahan”.


[=] Semoga artikal ini memberi manfaat untuk anda semua. Wallahu a'lam
Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment