CARA DAN DOA UNTUK MENANGANI SUAMI YANG PANAS BARAN

Gambar hiasan

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Untuk melembutkan hati suami yg garang cuba amalkan seperti berikut :

#Pertama :

  • Banyak@n berdoa selepas solat, hadiahkan Al-Fatihah khusus utk suami supaya dilembutkan hatinya & diberi taufik serta hid@yah. 


#Kedua :

  • Baca sur@h Taha ayat 1-8..dan kemudi@n baca doa Nabi Daud sebanyak 3x - "Ya ALLAH lembutkan hati suamiku [sebut nama]... sebagaim@na Engkau lembutkan besi ditangan Nabi Daud" 


#Ketiga :

  • Ketika mem@sak basahkan lidah dengan zikir Ya-Latif sebanyak 129x di ikuti Surah As-Syura ayat 19 bermaksud: “Allah Maha Lembut kepada hambaNya. Dia memberi rezeki kepada sesiapa yang Dia kehendaki dan Dialah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa” 


#Keempat :

  • Diikuti pula dgn memperbany@kkan zikir ‘Ya Hayyu, Ya Quyyum, Ya Latiff dan Ya Rahman’ berulang-ulang. Semua ini insya-Allah adalah doa pelembut hati. 


Bila suami sed@ng naik angin & marah, diamkan diri jgn sesekali menjawab. Dal@m mendiamkan diri bacalah doa didlm hati dgn ayat:

#Pertama :

  • Dari Surah Al-Baqarah ayat 250 yg bermaksud – “Wahai Tuhan kami, limpahkanlah sabar kepada kami dan teguhkanlah iman kami serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir. 


#Kedua :

  • Dan bacakan ayat 200, surah Ali Imran yg bermaksud: “Wahai orang yang beriman! Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaran kamu, dan bersedialah serta bertakwalah kepada Allah supaya kamu berjaya.” 


#Ketiga :

  • Begitu juga, amalakan Surah Toha ayat 1-8, surah ar-Rahman ayat 1-4 dan surah al-Insyirah. 


Syaitan mem@ng suka mengapi-apikan suami yg sed@ng marah.. Silap sedikit, isteri jadi sasaran suami yg naik ber@ng. Bila suami naik berang, bacalah ayat ini:

Surah Al-Nahl ayat 99 yang bermaksud “ Sesungguhnya syaitan itu tidak mempunyai sebarang pengaruh terhadap orang-orang yang beriman dan yang bertawakkal kepada Tuhan mereka.

Ajaklah suami menghadiri majlis ilmu & keagamaan supaya diberi jalan keluar utk muhasabah diri, dengarkan cer@mah2 motivasi & agama supaya timbul kesed@ran utk memperbaiki peribadi. Bila Allah ingin memberi kebaikan pada hambaNya, Dia akan nampakkan kekur@ngan-kekurangan pada hambaNya. Jika kita sedar akan kekur@ngan kita & ingin berubah, Insyaallah ada jalan keluar. Sebagaim@na yg pernah saya dengar dari guru2 agama, jika kita tidak menghadhirkan diri utk majlais ilmu sel@ma 40 hari, hati akan menjadi keras & susah nak terima hidayah.

Jangan sesekali berputus asa, jadikan doa & cara berkesan membentuk peibadi suami & anak-anak. Doa itu senjat@ mukmin.

Demikian sahaja yang boleh saya kongsikan, sebelum itu saya mohon maaf kepada pembaca sekiranya apa yang saya sampai ini ada sedikit kesalahan atau sebagainya, Saya ini hanya manusia biasa yang tidak luput dari kesalahan”.

Semoga artikal ini memberi manfaat untuk anda semua. Wallahu a'lam

Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment