Saya Rasa Tak Sedap Hati, Saya Asyik Terfikir Pekara-Pekara Negatif Sahaja. Apa Yang Perlu Saya Buat..? Ini Nasihat Yang Terbaik Dari Seorang Pakar. [ Mesti Baca..!! ]


Saya Rasa Tak Sedap Hati, Saya Asyik Terfikir Pekara-Pekara Negatif Sahaja. Apa Yang Perlu Saya Buat..? Ini Nasihat Yang Terbaik Dari Seorang Pakar. [ Mesti Baca..!! ]


[+] Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
.
.
[+] Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.
.
.
[+] Jika hati tersa tak sedap b@nyakkan membaca al-Quran, berzikir & mengikuti tazkiran di masjid atau surau. Semu@ amalan yg boleh mendekatkan diri kep@da Allah SWT akan melahirkan hati yg tenteram, tenang, gembira dan rasa bahagia. Jika dalam hati telah terputus hubungan dengan Allah SWT akan menyebabkan hati rasa gunda gulana & tidak tenteram. Kerna yg nak memberikan hati kita ten@ng & tenteram hanyalah Allah SWT, semakin byk kita mengingati Allah SWT hati ak@n terasa tenang & gembira.
.
.
[+] Firman Allah SWT maksudnya,".....Sesungguhnya Allah menyesatkan siapa yang Dia kehendaki dan memberi petunjuk orang yang bertaubat kepadaNya. Iaitu orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram" (Surah Ar-Radh (13) ayat 27-28)
.
.
[+] Demikian sahaja yang boleh saya sampaikan, sebelum itu saya mohon maaf kepada pembaca sekiranya apa yang saya sampai ini ada sedikit kesalahan atau sebagainya, Saya ini hanya manusia biasa yang tidak luput dari kesalahan”.
.
.
[+] Semoga artikal ini memberi manfaat untuk anda semua. Wallahu a'lam
Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment