Susah nak tangglkan kotoran minyak, karat dan cat yang terkena pakaian? Jangan buang pakaian tu, sebab ia boleh di selamatkan lagi.. Cuba petua mudah ni..!!



Assalamualaikum uolsss,  Ok.. kali ni KKR nak share petua yang mudah utk untuk menghilandkan kesan degil pada pakaian .. Buat pengatahuan uolss, petua mudah ini KKR dapat dari seorang tauke bundle, dengan petua ini, beliau dapat selamatkan pakaian & seluar yang ada kesan kotoran untuk dijual kembali.. Jom sama2 kita cuba petua mudah ini..


1. Petua Bersihk@n Pakaian Terkena Cat

  • Rend@mkan pakaian yg terkena cat dgn minyak tanah terlebih sel@ma beberapa j@m, kemudian basuh dgn sabun & bilas seperti biasa.


2. Petua Bersihkan P@kaian Terkena Karat 

  • Gaulkan per@han jus dari sebiji lim@u nipis bers@ma satu sudu kecil garam halus sehingga sebati. S@pukan sebatian tersebut pada bahagian pakaian yg terkena karat, bi@rkan beber@pa minit, kemudian b@suh dengan s@bun dan bilas seperti biasa.


3. Petua Bersihk@n Pakaian Terkena Minyak

  • Kesan tompokan miny@k pada pakaian terut@ma berwarna putih memang sukar dihilangkan. Pengguna@n bahan peluntur blh memudarkan w@rna pakaian tetapi kesan tompokan minyak masih tidak hilang. Cara mudah untuk mengatasinya dgn sapukan sedikit marjerin pada bahagian pakaian yang terkena tompokan minyak, biarkan beber@pa minit, kemudi@n basuh dengan s@bun dan bil@s seperti biasa.


Selamat mencuba.. Jang@n lupa share pada kwn2.. :-)
Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment