Benarkan LIKE atau COMMENT Gambar Perempuan Yang Tidak Menutup Aurat Dan Seumpanya Adalah Berdosa Kerana Menggalakkan Lagi Perbuatan Jahil Seseorang Itu. Ini Penjelasan Dari Seorang Ustaz. Baca Dan Sebarkan..!!

Gambar Hiasan


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.


Sabda Rasulullah SAW :
“Barang siapa menyeru kepada petunjuk (Islam) maka ia akan mendapat pahala seperti pahala yang diperoleh oleh orang-orang yang mengikutinya, tidak berkurang sedikit pun.” (Hadis Riwayat Muslim).

Di sini perlu diing@t bahawa sekiranya seseor@ng itu memasuki Isl@m dan beriman kepada Allah  kerana usaha2nya, atau pun kita sh@re, like, tag , komen dan sebagainya artikal yg baik jika di amalk@n perkara baik itu kita ak@n mendapat pah@la. Jika org @Islam kerana usaha kita (dengan izin Allah) lagi besar pahalanya maka pahala orang tersebut dan pahala keturunannya yg beriman sehingg@ kehari kiam@t akan diperoleh oleh orang yg berdakwah tadi tanp@ dikurangkan walaupun sedikit. Umpama air sungai yg mengalir tanpa henti-henti.


Nabi SAW bersabda :
“Sesiapa yang melakukan satu kebaikan, dan kebaikan itu diikuti oleh orang lain maka ia dapat ganjaran terhadap apa yang dia lakukan dan ganjaran terhadap apa yang dilakukan oleh orang lain tanpa ada sebarang kekurangan. Manakala sesiapa yang melakukan keburukan dan keburukan itu diikuti oleh orang lain maka ia mendapat ganjaran terhadap apa yang dia buat dan ganjaran terhadap apa yang dilakukan oleh orang lain tanpa sebarang kekurangan. ” (Hadis Riwayat Tirmizi). 

Begitu juga jika kita like , share, komen at@s berita fitnah dan gambar2 tak tutup aurat seolah2 kita buat promosi perk@ra haram. Oleh itu hentikanl@h perkara yg tidak ada menfa@tnya mal@han bert@mbah dosa kita.


Demikian sahaja yang boleh saya kongsikan, sebelum itu saya mohon maaf kepada pembaca sekiranya apa yang saya sampai ini ada sedikit kesalahan atau sebagainya, Saya ini hanya manusia biasa yang tidak luput dari kesalahan”.



Semoga artikal ini memberi manfaat untuk anda semua. Wallahu a'lam
Share on Google Plus

About Unknown

Sumber terkini informasi, agama dan juga pelbagai resepi terbaik kami sajikan untuk anda, semoga bermanfaat dan gembira selalu.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment